English Dansk

Stabilitet

Krængningsforsøg og stabilitetsrapporter

Krængningsforsøg og stabilitetsvurderinger er afgørende for sikkerheden om bord på dit fartøj. Alle modifikationer af dit fartøj kan påvirke stabiliteten og bør derfor altid vurderes og undersøges af specialister.

Hos ShipCon har vi bred erfaring med udførelse af krængningsforsøg og udarbejdelse af stabilitetsrapporter. Vi er autoriseret af Søfartsstyrelsen til at udføre letvægtsopgørelse og krængningsforsøg og med mere end 300 gennemførte krængningsforsøg, har vi oparbejdet en bred erfaring og ekspertise indenfor netop dette felt.

ShipCons team af specialister har en stor faglig kapacitet og tilbyder desuden beregning af skibes hydrostatik og vurderer alle krav til intakt og lækstabilitet. Vi udarbejder komplet stabilitetsinformation – uanset skibets type og størrelse – i henhold til IMO’s standarder og national lovgiving og med henblik på godkendelse hos klassifikationsselskaberne.

Vi anvender den effektive og velafprøvede AutoHydro-softwarepakke som redskab til at beregne alle væsentlige stabilitetsparametre.

 

stab1 stab2 stab3

 

 

paper1 paper2 paper3

 

Vi har blandt andet gennemført krængningsforsøg på følgende fartøjer:
Hundvagøy, North Crusader, Modi R, Vædderen, Mearsk Chancellor, Haanseraq, Maren Mols, Mette Mols and Thor R.

 

Vi har gennemført krængningsforsøg og leveret stabilitetsrapporter på blandt andet følgende fartøjer
Newfoundland Martin, Jean Charcot, Cocinelle, Manu, Polar Timmiarmiut, Arina Arctica, Ocean Explorer.
Pamiut, Sissimut, Wind, Irena Arctica, Kommandor Calum, Stormhav, Polar Quaasiut, Skandi Fjord, Helle Sej, Western Regent, Polar Princess and …,

ShipCon udfører også damage stability-vurderinger i henhold til probabilistiske regler (2009) og udarbejder Damage Control Booklet.

 

st1 st2